Air
Show Team "Dwójka z AW"
to zespół pokazowy stworzony w 2023 roku przez parę
doświadczonych pilotów z Aeroklubu Warszawskiego
z inicjatywy Radka Izdebskiego ( szef zespołu, wingman, skrzydłowy )
& Huberta
Massalskiego ( leader, prowadzący formację )
Aktualnie ( rok 2025 ) jest to już III sezon pokazowy i niewątpliwym
atutem teamu jest różna konfiguracja bardzo ciasnego szyku jaki
prezentują wielokrotnie podczas wykonywania programu
PILOCI
Leader Hubert
Massalski z ponad 1200h nalotu, instruktor samolotowy. Skrzydłowy Radek
Izdebski z 800h nalotu wraz z 10 letnim doświadczeniem w pokazach
lotniczych. Piloci z dużym dorobkiem w lotach grupowych posiadający
również uprawnienia do lotów akrobacyjnych. Hubert były kierowca
rajdowy, Radek były tancerz, instruktor i choreograf. Ich umiejętności
pilotażu oraz doświadczenie zawodowe bardzo przydają się podczas
tworzenia i wykonywania pokazu dla Państwa, który mają nadzieję będzie
się podobał..

INFORMACJA O PROGRAMIE
Piloci prezentują w pomysłowy, nowatorski i dynamiczny sposób sztukę
precyzyjnego latania w szykach. Pokazują wiele ciekawych, trudnych figur
urozmaicając dodatkowo swoje pokazy o dynamiczne mijanki. Panowie latają
na klubowych samolotach polskiej produkcji Aero At3 wyposażonych w
wytwornice dymu, co uatrakcyjnia pokaz. Dzięki doświadczeniu pilotów na
tym konkretnym typie można zobaczyć jak wiele potrafi tak mały samolot,
który należy pamiętać służy także do podstawowego szkolenia. Widzowie
mają okazję zobaczyć również ciekawe figury malowane na niebie, trudne
konfiguracje w ciasnym szyku czy też precyzyjne starty i lądowania parą.
Co sezon program jest modyfikowany i zmieniany aby publiczność mogła
zobaczyć kolejne ciekawe prezentacje. Piloci pokazując swój kunszt
pilotażu promują jednocześnie szkolenia do latania w szykach
prowadzonych w Aeroklubie Warszawskim, który ma w swoim dorobku wielu
wyszkolonych, cenionych pilotów i kontynuuje tę wieloletnią już
tradycję.

SAMOLOT na jakim lata zespół
Aero At3 R100
( silnik Rotax 912 gaźnikowy ) Samolot służący do podstawowego szkolenia
pilotażu oraz szkolenia do lotów grupowych w Aeroklubie Warszawski.
Samolot produkcji polskiej konstrukcji Pana Tomasza Antoniewskiego.
Dwumiejscowy dolnopłat o konstrukcji metalowej, maski, rama limuzyny,
przejście limuzyna- kadłub, końcówki skrzydeł wykonane z kompozytów
szklanych, węglowych i kewlarowych. Skrzydła o obrysie prostokątnym,
dwudźwigarowe i wyposażone w klapy krokodylowe. Kadłub o konstrukcji
półskorupowej. Usterzenie płytowe. Podwozie trójkołowe z kołem przednim,
stałe. Prototyp AT-3 został zbudowany w Instytucie Lotnictwa w 1997 r.
Pierwszy lot wykonał 18.01.1998 r. Samolot AT-3 uzyskał, jako pierwszy
samolot w Europie Środkowej i Wschodniej, świadectwo typu w klasie
JAR-VLA (Join Aviation Requirements - Very Light Aircraft ) Pod
kierownictwem mgr inż. Mariana Jakoniuka (wcześniej konstruktora
prowadzącego rodziny PZL-110 ”Koliber” w PZL Okęcie) podjęto dalsze
prace rozwojowe. W 2002 r. została założona firma Aero AT, która podjęła
produkcję seryjną samolotu. Wersja AT-3 R100 otrzymała silnik Rotax 912S
o mocy 74 kW (100 KM). Pierwszy samolot tej wersji został oblatany
12.08.2002 r. W samolocie systematycznie wprowadzano modyfikacje. W
kwietniu 2003 r. AT-3 został wystawiony na targach lotniczych w
Friedrichschafen, gdzie wzbudził duże zainteresowanie i otrzymał wiele
pochlebnych opinii w zachodniej prasie lotniczej. Obecnie wiele
samolotów tego typu lata na polskim niebie szkoląc nowych pilotów.
Wersja jaką można oglądać podczas pokazów to nowoczesna zmodyfikowana
wersja z wingletami oraz glass cockpitem a także większymi zbiornikami
paliwa w skrzydłach ( 100L paliwo AVGAS lub UL91 )

Naszą bazą oraz
lotniczym domem jest Aeroklub Warszawski i lotnisko Warszawa Babice
EPBC.
Zapraszamy do
odwiedzin stolicy kraju oraz na różne szkolenia teoretyczne i praktyczne
organizowane przez nasz aeroklub. Balony, spadochrony, szybowce,
samoloty do nas zawsze są miłe przyloty i powroty :)
Zapraszamy do
Aeroklubu Warszawskiego
UWAGA! Szukamy do współpracy
sponsorów, spoterów i wszystkich chętnych do pomocy przy pokazach |